Client

BurgerKing

Challenge

Øge kendskabsgrad til burger

… oooooog en Chili CheeseBurger, tak

Alle kender Whopper’en og dens karakteristiske grillsmag. Men alt for få vidste, at Burger King også har et fast sortiment af low price-produkter — de såkaldte King Savers. Dem skulle danskerne nu lære at kende, så de kunne tage de sprøde løgringe, chicken-wraps, cheeseburgere med chili og alle de andre snacks med på farten eller som side-dish.

Det lille ‘og’
Det handlede om at brande de mindre King Savers-produkter, som ikke koster ret meget, og som ofte bliver købt sammen med noget andet. King Savers er så billige og fristende, at man ikke kan andet, end at nuppe den med også. Derfor blev ”Ooooog” brugt som symbol for dét at have svært ved at vælge i købssituationen. Man vil jo gerne have dem alle sammen. Eksekveringen blev en film med almindelige mennesker i en Burger King, som fristes af det lille ‘og‘.

Filmen blev vist både i Danmark og Norge og kørte også som radiospot.

Lignende cases

Elretur

Adwars vinder: Årets bedste tv reklame kåret af seerne.

Hjerteforeningen

Kvinder i mandeklæder skaber høj opmærksomhed.

Dagrofa

Historien om Dagrofas mest succesfulde private label.

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.