Kunde

BurgerKing

Udfordring

Øge kendskabsgrad til burger

… oooooog en Chili CheeseBurger, tak

Alle kender Whopper’en og dens karakteristiske grillsmag. Men alt for få vidste, at Burger King også har et fast sortiment af low price-produkter — de såkaldte King Savers. Dem skulle danskerne nu lære at kende, så de kunne tage de sprøde løgringe, chicken-wraps, cheeseburgere med chili og alle de andre snacks med på farten eller som side-dish.

Det lille ‘og’
Det handlede om at brande de mindre King Savers-produkter, som ikke koster ret meget, og som ofte bliver købt sammen med noget andet. King Savers er så billige og fristende, at man ikke kan andet, end at nuppe den med også. Derfor blev ”Ooooog” brugt som symbol for dét at have svært ved at vælge i købssituationen. Man vil jo gerne have dem alle sammen. Eksekveringen blev en film med almindelige mennesker i en Burger King, som fristes af det lille ‘og‘.

Filmen blev vist både i Danmark og Norge og kørte også som radiospot.

Lignende cases

Hjerteforeningen

Kvinder i mandeklæder skaber høj opmærksomhed.

BurgerKing

Unik digital involvering lancerer Angus XT.

Dagrofa

Historien om Dagrofas mest succesfulde private label.

Sunrise bruger cookies

Luk

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her