Kunde

Dansk Flygtningehjælp

Udfordring

Øge kendskabsgraden til Dansk Flygtningehjælps store arbejde i hele verden

Vi er der

Dansk Flygtningehjælp har op mod 6.000 medarbejdere i 36 af verdens brændpunkter og forvalter hvert år et budget på mere end 2,2 mia. danske kroner (2015) til gavn for verdens flygtninge. Dermed er Dansk Flygtningehjælp suverænt Danmarks største internationale NGO. Det var der bare ikke rigtig nogen, der vidste, og vi blev derfor hyret ind til at stå for et omfattende analysearbejde, der skulle afdække den oplevede perception af organisationen, samt i forlængelse heraf; udvikle en kommunikationsplatform og brandingkampagne.

Udfordring, analyse, indsigt, koncept
Analysen afdækkede en markant ubalance mellem dét, danskerne tror, Dansk Flygtningehjælp står for – og så organisationens reelle størrelse og virke. Derfor var der behov for at repositionere organisationen som en af de helt store humanitære spillere på verdensmarkedet. En repositionering som i praksis skulle iværksættes gennem en nøje tilrettelagt brandingkampagne – rettet mod meningsdannerne i Danmark.

Dansk Flygtningen Hjælp - Teltlejer

På tværs af platforme
“Vi er der”-kampagnen skulle gennem sociale medier, reklamefilm og annoncer i relevante medier skabe opmærksomhed omkring Dansk Flygtningehjælp. I første omgang handlede kampagnen ikke om at skaffe penge, men derimod om at skaffe opmærksomhed og skabe forståelse for-og konsensus omkring organisationens virke. Kalkulen er enkel: Hvis organisationen ikke er rigtigt positioneret, så har målgruppen masser af andre muligheder. Den kyniske donor har nemlig for længst selv taget magten. Selv på markedet for velgørenhed og næstekærlighed.

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Skriv til os, så kontakter vi dig.

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

Hjerteforeningen

Hjertesvigt – nomineret til IAA prisen 2016.

Hjerteforeningen

Gør noget for hjertet – prisvindende kampagne.

Dansk Flygtningehjælp

Bedste resultat for Landsindsamling i 15 år.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her