Client

Boxer

Challenge

Hvilke kanaler vil danskerne egentlig have? Hvis de selv kunne vælge…

Tv som du vil ha’ det

”Hvad skulle det være — hvis du selv ku’ bestemme?” Nogenlunde sådan lød spørgsmålet fra Boxer til danskerne, da vi hjalp dem med en storstilet bruger- og kundeundersøgelse — som samtidig var startskuddet til både en stor branding- og permission indsamlingskampagne for tv-udbyderen. Spørgsmålet blev stillet på tværs af alle platforme, dog med dialogmarkedsføring, sociale medier og tv-annoncering som de primære kontaktpunkter.

Dialog og stor brugerinvolvering

Involveringen fra deltagerne i undersøgelsen — både eksisterende og potentielle kunder — var imponerende. Åbningsraterne var tårnhøje, klik til kampagnesitet var tæt på 50% og antallet af nye permissions var 5-cifret. Folk engagerede sig, deltog i surveys og kom med gode forslag til forbedringer, Boxer kunne iværksætte. Den suveræne vinder blev — ikke overraskende — ønsket om frit kanalvalg. Danskerne vil nemlig selv bestemme, hvor mange og hvilke tv-kanaler, de vil ha’. Og nøjes med at betale for de kanaler, de ser. Helt enkelt.

 

Branding, nye kunder, øget loyalitet

Boxer lyttede til kunderne og introducerede efterfølgende Boxer Flex. Vi hjalp med at udvikle kampagnen. Med glimt i øjet og en skarp, provokerende tone udfordrede vi danskerne i forhold til deres valg af tv-udbyder. På tværs af kommunikationskanaler konfronterede vi danskerne med, at de betaler for mere, end de reelt har behov for. Og det er dumt, når nu man med Boxer Flex selv kan købe sine tv-kanaler stykvis. Budskabet blev forstået og modtaget af både nye og eksisterende kunder. Boxer Flex blev nemlig ikke bare særdeles populær blandt nye kunder — det øgede også loyaliteten blandt eksisterende kunder og blev således et effektivt anti churn-produkt.

Lignende cases

BurgerKing

Unik digital involvering lancerer Angus XT.

egetæpper

Internationalt B2B-website øger trafik med 38%.

Boxer

Boxer Robert scorer branchens højeste ad-wareness.

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.