Kunde

Boxer

Udfordring

Hvilke kanaler vil danskerne egentlig have? Hvis de selv kunne vælge…

Tv som du vil ha’ det

”Hvad skulle det være – hvis du selv ku’ bestemme?” Nogenlunde sådan lød spørgsmålet fra Boxer til danskerne, da vi hjalp dem med en storstilet bruger- og kundeundersøgelse – som samtidig var startskuddet til både en stor branding- og permission indsamlingskampagne for tv-udbyderen. Spørgsmålet blev stillet på tværs af alle platforme, dog med dialogmarkedsføring, sociale medier og tv-annoncering som de primære kontaktpunkter.

Dialog og stor brugerinvolvering

Involveringen fra deltagerne i undersøgelsen – både eksisterende og potentielle kunder – var imponerende. Åbningsraterne var tårnhøje, klik til kampagnesitet var tæt på 50% og antallet af nye permissions var 5-cifret. Folk engagerede sig, deltog i surveys og kom med gode forslag til forbedringer, Boxer kunne iværksætte. Den suveræne vinder blev – ikke overraskende – ønsket om frit kanalvalg. Danskerne vil nemlig selv bestemme, hvor mange og hvilke tv-kanaler, de vil ha’. Og nøjes med at betale for de kanaler, de ser. Helt enkelt.

 

Branding, nye kunder, øget loyalitet

Boxer lyttede til kunderne og introducerede efterfølgende Boxer Flex. Vi hjalp med at udvikle kampagnen. Med glimt i øjet og en skarp, provokerende tone udfordrede vi danskerne i forhold til deres valg af tv-udbyder. På tværs af kommunikationskanaler konfronterede vi danskerne med, at de betaler for mere, end de reelt har behov for. Og det er dumt, når nu man med Boxer Flex selv kan købe sine tv-kanaler stykvis. Budskabet blev forstået og modtaget af både nye og eksisterende kunder. Boxer Flex blev nemlig ikke bare særdeles populær blandt nye kunder – det øgede også loyaliteten blandt eksisterende kunder og blev således et effektivt anti churn-produkt.

Skal vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Skriv til os, så kontakter vi dig.

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

Boxer

Boxer Robert scorer branchens højeste ad-wareness.

BurgerKing

Unik digital involvering lancerer Angus XT.

Boxer

Utraditionel tilgang lokker tv-kunder til at skifte.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her