Client

Elretur

Challenge

At få danskerne til at aflevere batterierne til genbrug

Skal du fucke med mit grundvand?!

Selvom vi danskere har hørt det pænt ofte, er det åbenbart nødvendigt for brancheforeningen elretur at gentage det vigtige budskab: Batterier skal afleveres til genbrug. De skal ikke smides i skraldespanden.

Brancheforeningen valgte os til at udvikle en kampagne, der skulle sætte fokus på budskabet og få danskerne til at ændre adfærd — og vi valgte at udvikle en kampagne uden løftede pegefingre og lade folk bevare det gode humør.

Farvel batteri — baseret på indsigt
Samarbejdet med elretur blev bl.a. etableret på grund af vores indsigt i danskernes vaner, handlinger og hvad der skal til for at ændre dem til det bedre. Og derfor måtte ”Farvel Batteri” ikke være en belærende kampagne. Danskerne skulle i dette tilfælde nås med en drillende, humoristisk tilgang. Den kollektive reminder har derfor nu mundet ud i to reklamefilm med fantastiske Bodil Jørgensen i hovedrollen, der sætter det alvorlige budskab på plads med et godt grin.

Vi udviklede desuden en række bannere og et website, som blev kampagnens informative omdrejningspunkt, hvor danskerne både kunne quizze, blive klogere, finde nærmeste batteri-skraldespand og få gode råd.

Lignende cases

BurgerKing

Nyt filmkoncept — skræddersyet til Skandinavien.

Dansk Flygtningehjælp

Imagekampagne for Danmarks største NGO.

Kræftens Bekæmpelse

IAA Vinder 2016: Årets bedste public service kampagne.

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.