Kunde

F24

Udfordring

Øg kendskabet og involveringsgraden

Relancering af benzinstationen

Kunder med indgroede vaner, begrænset kendskab til mærket og ringe involvering i produktkategorien (brændstof og vask). Det var udfordringen for F24, da vi blev hyret til at udvikle strategi og kampagne til en total relancering af lavpriskæden.

Øget kendskab, trafik og omsætning
Målsætningen var klar. Der var behov for – på én og samme tid – at hæve kendskabet til kæden samt øge trafikken og omsætningen på stationerne. Kampagnebudgettet stod dog ikke helt mål med ambitionerne. Vi skulle derfor finde på en, for branchen, anderledes strategisk idé og eksekvere den gennem en opsigtsvækkende, kreativ og effektiv løsning.

Strategisk omdrejningspunkt
Det strategiske omdrejningspunkt for kampagnen blev en ugentlig købsbetinget promotion, der skulle vænne danskerne til at der hele tiden skete noget nyt og spændende på tankstationerne. Alt foregik således på stationerne, og blev kommunikeret via F24’s standere, som var langt mere avancerede og smarte end de øvrige konkurrenters på markedet.

Dialog og digital markedsføring
At gå på tv med budskabet var indlysende rigtigt. Det udfordrede kreativiteten – men det viste sig faktisk, at vi kunne afvikle vores promotion-budskab på 10 sekunder, hvis blot vi gik direkte til sagen. Kampagnen blev herefter bakket op af digital- og dialog-markedsføring til den konstant voksende gruppe af bilister, der tilmeldte sig F24’s nyhedsbrev.

Promotion-konceptet er nu en fast, integreret del af F24’s marketingstrategi. Hver måned findes nye vindere blandt kædens mange tankende kunder.

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Skriv til os, så kontakter vi dig.

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

Dagrofa

Historien om Dagrofas mest succesfulde private label.

Elretur

Adwars vinder: Årets bedste tv reklame kåret af seerne.

BurgerKing

Unik digital involvering lancerer Angus XT.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.