Client

Dansk Flygtningehjælp

Challenge

Imagekampagne for Danmarks største internationale NGO

Ny form for brandingkampagne for Danmarks største internationale NGO

Get the Picture!
Dansk Flygtningehjælp administrerer årligt et budget på over 2 milliarder kr. Med 5.000 medarbejdere fordelt over hele verden er det en af de helt store internationale nødhjælpsorganisationer.

Den positionering skal etableres blandt danskerne —i særdeleshed blandt kernemålgruppen politikere, meningsdannere og andre stakeholders.

Løsningen blev en ny kampagne, der tager sit afsæt i et website, som er bygget op omkring mere end 100 billeder fra verdens brændpunkter.

Vi er der
I 2014 skabte Sunrise det bærende fundament for Dansk Flygtningehjælps brandplatform. Positioneringsindsatsen som Danmarks store, internationale NGO blev igangsat under taglinen ”Vi er der”. Et budskab som giver mening 360 grader rundt i den store organisation.

2016: Kendskabskvalificering
To år efter første burst er næste step i brandingprocessen nu at skabe en dybere indsigt i organisationens arbejde. Det klassiske greb kunne her være at lave en brochure; men vi havde en ambition om at skabe noget, som er mere visuelt involverende. Noget som kan sætte følelserne i gang, samtidig med at man får uddybende information om organisationens arbejde. Vi valgte derfor at bygge et — for ”branchen” i særdeleshed — nytænkende og visuelt overraskende informativt website.

125 billeder fra den virkelige verden
Dansk Flygtningehjælp har mange tusinde billeder, som dokumenterer deres arbejde i felten. Vi valgte 125 billeder ud, fik dem beskåret — og efterfølgende sammensat til en historie, man som ”læser” kan scrolle sig igennem online, og på den måde få konkret indblik i flygtninges hverdag og Dansk Flygtningehjælps arbejde — fra den første livredende indsats til den vigtige efterfølgende genetablering af tilværelsen.

Se sitet ”Get the Picture”

Lignende cases

Elretur

Adwars vinder: Årets bedste tv reklame kåret af seerne.

Kræftens Bekæmpelse

Ny mandeplatform til Danmarks stærkeste NGO brand.

Hjerteforeningen

Hjertesvigt — nomineret til IAA prisen 2016.

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.