Kunde

Boxer

Udfordring

Skabe awareness omkring muligheden for frit at vælge sine egne kanaler

Frihed til dit tv

Differentieret markedstilgang

Boxer indtog det danske tv-marked i 2008 og voksede på rekordtid til at blive en af landets største udbydere af betalings-tv. Danskerne forstod nemlig hurtigt, at Boxer kunne tilbyde noget nyt — valgfrie tv-kanaler og fair priser. Den tydeligt differentierende markedstilgang og kommunikation lykkedes med at tiltrække hovedparten af de husstande i Danmark, som så tv med antenne.

Robert og strategisk branding

Konceptet “Frihed til dit tv” skulle derfor nu sætte fokus på Boxers fleksibilitet og frie kanalvalg — den første store, strategiske brandingkampagne, som skulle positionere Boxer overfor de danskere som så tv via anden platform end antenne. Til det formål valgte vi 3D-figuren Robert som kampagnens kommunikative omdrejningspunkt.

 

Under parolen ”Frihed til dit tv” rejste Robert rundt i landet og viste danskerne hvor nemt, smart og billigt, det var at se tv med Boxer. TV og web var kampagnens hovedmedier i den storstilede satsning, som arbejdede parallelt på såvel et brandingmæssigt- som et taktisk niveau.

Lignende cases

Seeland

Komplet ny, international platform og identitet.

egetæpper

Branding-koncept baner vejen for ege.

F24

Lavpriskoncept vinder AEA.

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.