Kunde

BRFkredit

Udfordring

Skab en mere digital julekalender med større mobil brugervenlighed.

Digital julekalender opnår 88% flere tilmeldinger til nyhedsbrev

Digital julekalender opnår 88% flere tilmeldinger til nyhedsbrev
Efter en årrække med det samme juledesign og den samme platform, besluttede BRFkredit sig for, at der skulle ske noget nyt med årets digitale julekalender. Man havde efterhånden opbygget en stor og loyal skare af følgere, som hvert år deltog i julekalenderen. Men samtidig savnede man at få nye med ombord. Derfor tog BRFkredit fat i Sunrise for at få en mere moderne platform, som også kunne fange de yngre boligejeres interesse. Desuden ønskede man, at de sociale medier skulle involveres i langt højere grad end tidligere.

Gamification
Med en ny stil og tone kunne Sunrise arbejde videre med selve systemet bag julekalenderen. Vi byggede et nyt ”maskinrum” til BRFkredit for at give størst mulig fleksibilitet til selv at redigere og tilføje elementer til kalenderen. Der blev tilføjet gamificerende elementer i julekalenderen for at holde deltagerne til ilden – eksempelvis skrabelodder og små puslespil – og ikke mindst ekstra muligheder for at få lodder i puljen med ekspertspørgsmål.

 

En forbedret mobiloplevelse
I mere end et årti har realkreditinstituttet BRFkredit drevet en digital julekalender med det formål at brande BRFkredit ved hjælp af infotainment – krydret med muligheden for at vinde lækre præmier. Da Sunrise første gang stiftede bekendtskab med julekalenderen, var den udformet som et bylandskab med små ”butikker” og baggrundsmusik. En juleby som på mange måder kan sammenlignes med en hyggelig og klassisk julekalender. Julelandskabet trængte dog til fornyelse og et mere moderne look – et look som kunne fungere, uanset om man legede med fra sin mobil, tablet eller desktop.

Simpel og ligetil – med bagvedliggende marketingmotor
For at sikre den størst mulige deltagelse i julekalenderen var det vigtigt for os, at der dagligt blev sendt en e-mail til deltagerne, samt at julekalenderens låger også blev en del af livet på de sociale medier. Derfor blev der til kampagnen iværksat en større SoMe-indsats, som på tværs af platforme skulle sikre, at brugerne deltog på daglig basis. Og det virkede

 

 

Effekten er ikke til at tage fejl af!
I gennemsnit deltog over 90% af de tilmeldte brugere og her svarede gennemsnitlig 87% rigtigt på dagens spørgsmål. Julekalenderen opnåede hele 88% større tilmelding til nyhedsbrevet Ajour end året forinden. I perioden var det også muligt at få tilsendt en e-mailpakke med info om eksempelvis afdragsfrie lån eller lån til bilkøb. Her oplevede man en stigning på hele 36% flere udsendte e-mails end året før, hvilket må siges at være tilfredsstillende.

 

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Portrætbillede af Mikkel Wendelboe

Kontaktchef og Partner

Mikkel Wendelboe

Tlf.: 26 18 16 18

Mail: miw@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Fedt, Tak!