Kunde

Avène Danmark

Udfordring

Øg kendskabet til mærket Avène, skab relevans for målgruppen – og øg præferencen!

Bloggerkampagne & native ads

Avène Danmark havde tre overordnede udfordringer: Øg kendskabet til mærket. Skab relevans for målgruppen. Og øg deres præference for produkterne. Alt sammen for et begrænset budget.

Native Ads og bloggerstrategi

Målgruppen blev skarpt defineret: Kvinder, 25-40 år, ”urbane”, mode- og stilsikre, lever i parforhold, ambitiøse, målrettede, selvforkælende og med høje krav. På baggrund af vores analyse og indsigt anbefalede vi, at budgettet blev allokeret til en Native Ads-, blogger- og ambassadørstrategi. Efter kvantitativ og kvalitativ analyse udvalgte vi tre relevante bloggere og gik i 1:1-dialog. Herefter indledte vi unikke, individuelle ambassadør- og bloggersamarbejder med Emily Salomon, StoneMuse og WeWonder.

 

Udvikling af bloggerkits

Da konceptet var på plads, udviklede vi en bloggerkampagne med tilhørerende bloggerkits, der bestod af produkter fra Avène og en række spændende elementer, der både var relevante for bloggerne og for deres læsere. Samtidig udviklede vi et oplæg til en releaseplan for bloggerne på tværs af deres forskellige platforme. Dermed sikrede vi mest mulig omtale og integreret kommunikation med længst mulig levetid – som endte med at være over 6 måneder.

Over 10.000 likes og engagement på over 1.300

Målet om at få bloggerne til at endorse Avènes produkter, benytte deres reach, skabe øget awareness og relevans for målgruppen er i høj grad lykkedes. Avène har genbrugt det gode content og ved kampagnens afslutning havde vi nået over 10.000 likes, 59 indlæg og en engagement på over 1.300.

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Skriv til os, så kontakter vi dig.

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

BioTex

50 års jubilæum for hele Danmarks vaskemiddel nr. 1.

Elretur

Adwars vinder: Årets bedste tv reklame kåret af seerne.

Boxer

Utraditionel tilgang lokker tv-kunder til at skifte.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Fedt, Tak!