Client
Avène Danmark
Challenge
Øg kendskabet til mærket Avène, skab relevans for målgruppen — og øg præferencen!
Bloggerkampagne & native ads
Avène Danmark havde tre overordnede udfordringer: Øg kendskabet til mærket. Skab relevans for målgruppen. Og øg deres præference for produkterne. Alt sammen for et begrænset budget.
Native Ads og bloggerstrategi
Målgruppen blev skarpt defineret: Kvinder, 25-40 år, ”urbane”, mode- og stilsikre, lever i parforhold, ambitiøse, målrettede, selvforkælende og med høje krav. På baggrund af vores analyse og indsigt anbefalede vi, at budgettet blev allokeret til en Native Ads-, blogger- og ambassadørstrategi. Efter kvantitativ og kvalitativ analyse udvalgte vi tre relevante bloggere og gik i 1:1-dialog. Herefter indledte vi unikke, individuelle ambassadør- og bloggersamarbejder med Emily Salomon, StoneMuse og WeWonder.
Udvikling af bloggerkits
Da konceptet var på plads, udviklede vi en bloggerkampagne med tilhørerende bloggerkits, der bestod af produkter fra Avène og en række spændende elementer, der både var relevante for bloggerne og for deres læsere. Samtidig udviklede vi et oplæg til en releaseplan for bloggerne på tværs af deres forskellige platforme. Dermed sikrede vi mest mulig omtale og integreret kommunikation med længst mulig levetid — som endte med at være over 6 måneder.
Over 10.000 likes og engagement på over 1.300
Målet om at få bloggerne til at endorse Avènes produkter, benytte deres reach, skabe øget awareness og relevans for målgruppen er i høj grad lykkedes. Avène har genbrugt det gode content og ved kampagnens afslutning havde vi nået over 10.000 likes, 59 indlæg og en engagement på over 1.300.