Kunde

egetæpper

Udfordring

Målbar digital strategi med afsæt i nyt corporate branding-koncept

38 % øget trafik og 28 % flere leads med ny strategi, B2B-website og eCommerce

Med afsæt i vores nye marketingstrategi og vores klare kommercielle mål, blev vores nye website til. Designet er funderet i en målbar digital strategi og i en kompliceret teknisk backend med integrationer til vores backoffice. Nu kan 1000-vis af varenumre kombineres dynamisk i utallige varianter. De første tal viser massiv vækst i alle KPI’er, inkl. trafik og konvertering.” – Jan Magdal Poulsen, Marketing & Brand Manager, ege

Ny portal, 5 sprog, webshopmodul, 100 % integration til backoffice
ege lancerede en ny B2B-portal på 5 sprog med tilhørende webshopmodul. Portalen indeholder mere end 25.000 dynamiske produktdatablade, og kunderne kan nu bestille vareprøver blandt 10.000 varenumre – alt i én og samme løsning. Løsningen indeholder også andre mindre websites til private m.fl.

Resultaterne taler for sig selv
Konkret vækst i forhold til de strategiske KPI’er:

  • Brandet trafik er steget med 35 %
  • Non-brandet trafik er steget med 3 %
  • Antallet af leads er steget med 28 %
  • Den nye websiteløsning har givet væsentlige ressourcemæssige besparelser
  • Det forventes at tilbagebetalingstiden på investeringen er ganske kort
  • Løsningen har reduceret arbejdsbyrden markant i det daglige arbejde med produktopdateringerne – det sker nu helt automatisk gennem integrationen til ERP Movex
  • Desuden er der blevet lagt en omfattende SoMe-strategi, som er med til at understøtte eges profil som trendsættende og innovative på tværs af markeder
  • Der er blevet udarbejdet en større search-strategi inkl. opsætning af tracking for DK og UK, som skal generere relevant trafik til sitet samt understøtte eges profil
  • Til de kørende sælgere har vi udviklet en app, som de bruger som digitalt katalog

 

Fra Herning til hele verden
Sammen med ege definerede Sunrise et nyt corporate branding-koncept, som skulle flytte eges oplevede perception fra en lokal, produktorienteret tæppevirksomhed til den brandorienterede, trendsættende spiller, som virksomheden de facto er på det internationale marked. Konceptet tog afsæt i geometriens verden og tæppets betydning for rummet: ”The Urge to Explore Space” – du kan læse hele casen her

Som en naturlig forlængelse af denne proces inddragede vi alle digitale kanaler, herunder websitet, og lagde en overordnet digital strategi inkl. en række KPI’er, der alle støttede op om den overordnede strategi.

eges kerneforretning er at sælge tæpper kombineret med rådgivning, design og implementering – og derfor er det ikke muligt at købe tæpperne direkte online. Et af målene med at inddrage de digitale kanaler var derfor at skabe leads, og til dette formål udviklede vi et nyt B2B-website med fokus på at:

  • øge trafikken, både brandet/non-brandet
  • øge antallet af leads (fx ved bestillinger af vareprøver)
  • øge antallet af permissions

 

Mange udfordringer – én løsning
For at imødekomme alle krav, KPI’er og mål udviklede vi derfor et nyt mobiloptimeret website, inkl. en række værktøjer til at skabe mere inspiration og indhold til både tæppekollektioner og produktsider – en stor udfordring, da ege har rigtig mange tæpper, som alle skulle være tilgængelige online.

Samtidig skulle løsningen gøre det nemt og enkelt for samarbejdspartnere, arkitekter og forhandlerne at overskue de mange produkter, og ikke mindst at finde de korrekte data* om tæpperne. En vigtig funktion, når store tæppeløsninger skal implementeres i fx et byggeprojekt (*ved data forstås fx brændsikkerhed, lysfølsomhed, miljø m.v.).

Med det nye site kan kunder og interessenter nu nemt finde inspiration og søge i det komplette produktkatalog med mere end 10.000 varenumre. Hvert varenummer kan endda eksistere i utallige varianter pga. forskellige tæppefor- og bagsider. At vedligeholde og opdatere alle databladene manuelt var tidligere tæt på umuligt for ege – men med den nye løsning kan kunder og samarbejdspartnere hurtigt generere specifikke PDF-datablade med lige præcis de egenskaber, de er på udkig efter.

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

Børnecancerfonden

Ny digital profil øger fundraising med 60%.

Boxer

Brugerundersøgelse gav involvering, liking og leads.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.