Sunrise udvikler ny kampagne mod højresvingsulykker

I starten af 2015 vandt Sunrise bureaukonkurrencen om at udvikle en ny, stor kampagne for at undgå højresvingsulykker. Kampagnen er netop gået i luften.

Transportministeriet, Trafikstyrelsen og 12 andre organisationer og virksomheder sætter igen fokus på at forhindre de tragiske højresvingsulykker. Selvom antallet af dræbte og tilskadekomne cyklister i højresvingsulykker er faldende, viser tal, at 15-20% af alle dræbte cyklister gennem de sidste 10 år skyldes en højresvingsulykke mellem en lastbil og en cyklist. Derfor stilles der nu skarpt på dette forhold i en ny, stor kampagne.

Den kampagne har parterne valgt at lægge hos Sunrise, og ambitionerne er, hvor de skal være.

“Det er en vigtig opgave. Så vores mål har fra start været at udvikle en kampagne, der ikke bare ændrer cyklisternes adfærd, men også sætter sig dybere i bevidstheden. Derfor har vi både tænkt handlingsanvisning og en vis portion drama ind i konceptet. Det er i sig selv en udfordring med så mange interessenter – og af samme årsag har det været en fornøjelse at opleve, at der har være opbakning fra alle sider”, siger Henrik Lenz, kontaktchef på Sunrise.

Kampagnen, der skal køre i de kommende år, er netop gået i luften – i første omgang ’above the line’ med film og outdoor.

Se filmen her

Vil du høre mere?

Kontakt direktør og partner Simon Hertz på 22 707 710 eller sh@sunrise.dk

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her