Pincho Nation

Verdens første app-restaurant åbner i Danmark — med hjælp fra Sunrise

Den svenske restaurantkæde, Pincho Nation, der har haft stor succes i hjemlandet og i løbet af få år har etableret ikke mindre end 40 restauranter i Sverige, har netop åbnet deres første restaurant i Danmark.

Sunrise har, i forbindelse med lanceringen af Pincho Nations første restaurant i Danmark, stået for udarbejdelsen af en Go to Market-strategi, der bl.a. omfattede dybdegående målgruppeanalyser, udvikling af SEO/SEM-elementer samt PR- og SoMe-strategier. Go to Market-strategien havde ét klart formål; at give restaurantkæden den bedst mulige start på dens danske eventyr.

Go to Market-strategien
”Der var flere vigtige spørgsmål, vi sammen med Pincho Nation skulle besvare, inden der kunne klarlægges en strategi; hvordan den danske fortolkning af konceptet skulle udformes, hvem målgruppen helt præcist var og hvordan – og gennem hvilke kanaler – vi skulle kommunikere til dem på. Det var samtidig også væsentligt, at vi var i stand til at formidle, hvordan Pincho Nations koncept er både helt unikt og meget innovativt,” udtaler Digital Director hos Sunrise, Mikkel Wendelboe.

I udarbejdelsen af en Go to Market-strategi blev det efter en længere analyseproces besluttet, at Pincho Nation bedst muligt opnåede den ønskede eksponering ved brug af en skræddersyet influencer-strategi. Strategien skulle udfoldes på de sociale medier og en omfangsrig målgruppeanalyse skabte grundlaget for de kommunikative rammer.

”Det var vigtigt, at vi ramte målgruppen i øjenhøjde – med den rigtige kommunikation og på de rigtige medier. Derfor var en dybdegående målgruppeanalyse en af de væsentligste opgaver, vi stod over for i processen. Vi kan efterfølgende se, at vi ramte målgruppen rigtigt og at influencer-strategien ligeledes skabte langt større eksponering og mere involvering, end vi kunne have håbet på,” udtaler Social Business Consultant hos Sunrise, Mia Amalie Mai Nielsen.

PR-indsatsen bestod i at udarbejde en række pressemeddelelser med udgangspunkt i medievalget.

”Pressemeddelelserne har vækket stor opsigt hos mediehusene, hvilket vi selvfølgelig er meget tilfredse med. Vi opnåede en stor eksponering, og landsdækkende mediehuse som Børsen, BT, Berlingske Tidende, MX og Jyllands-Posten m.fl. skrev nogle rigtig gode artikler på baggrund af pressemeddelelserne, som også blev delt på deres SoMe-profiler. En så markant omtale skaber bare et enormt solidt fundament for Pincho Nations videre færd på det danske marked,” udtaler Digital Director hos Sunrise, Mikkel Wendelboe.

Om Pincho Nation
Som gæst hos Pincho Nation bestiller man de tapas-inspirerede retter via en app på mobilen og henter dernæst selv maden i baren. Også betalingen foregår i appen. Der er dermed ingen deciderede tjenere på restauranterne, men i stedet er der værter, som skal sørge for, at gæsterne har en god oplevelse. Restaurantens app er downloadet mere end 1,5 millioner gange i Sverige. Desuden er kapitalfonden Valedo, der også har investeret i Joe & The Juice og Lakrids by Johan Bülow, i januar blevet en del af ejerkredsen.
Kunne du tænke dig at prøve restauranten med det unikke koncept, så ligger den på Fiolstræde 44, lige ved Nørreport st.

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.