Hjerteforeningen

Smadremanden skal redde liv

Hvis man skal have folk til at redde liv ved at yde førstehjælp, så skal der skabes opmærksomhed. Sunrise står bag ny “Giv-Liv”-kampagnefilm for Hjerteforeningen.

I dag overlever kun hver tiende et hjertestop — det har Hjerteforeningen tænkt sig at lave om på. Chancen for at overleve er nemlig meget større, hvis man får førstehjælp.

Desværre er der stadig for mange, der ikke ved, hvordan de skal give førstehjælp i den situation, og mange er utrygge og bange for overhovedet at gøre noget som helst.

Derfor er der behov for at gøre førstehjælp enkelt. Alle skal i langt højere grad føle, at det at yde førstehjælp er “lige så let som at klø sig i Assens”.

sunrise_smadremanden_lille

30 tryk og 2 pust

Her er Søren Østergaards velkendte figur Smadremanden fra fynske Otterup relevant. Han bærer et format, der gør det så interessant, at man husker det… For hvis han kan, så kan alle.

— Smadremandens sure og egoistiske reaktion på et hjertestop kan forhåbentlig smadre nogle af de barrierer, mange har i forhold til at interagere med et dødt menneske. Både fordi vi opmuntrer til et tiltrængt grin i et alvorligt emne, men også helt konkret fordi vi viser, at førstehjælp med 30 tryk og 2 pust er lige så let som at klø sig i Assens, siger Mikkel Wargo, Senior Creative.

Smadremanden er en forlængelse af Hjerteforeningens nye kommunikation som er en del af en større revitaliseringsstrategi.

— Vi ved, at hvis vi skal gøre en forskel for Hjerteforeningen, så skal vi på tværs af alle kampagner bruge nogle redskaber, der gør indtryk hos både unge og ældre. Vi er klar over, at denne kampagne er markant i sit udtryk, og det er helt med vilje. Vi tror på at den vil skabe den nødvendige opmærksomhed og involvering — og dermed opnå den ønskede effekt — nemlig at der bliver reddet flere liv med førstehjælp, siger Henrik Lenz, kontaktchef hos Sunrise.

Vil du høre mere?
Kontakt direktør og partner Simon Hertz på 22 707 710 eller sh@sunrise.dk

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.