Skab øget digital trafik med search

 

Hos Sunrise ser vi search som en vigtig trafikskabende digital kilde, og ikke mindst et vigtigt led i at øge kendskabet til et brand. Vi mener, at en virksomheds tilstedeværelse på søgemaskinerne skal ses som en del af den overordnede kommunikationsstrategi for at sikre, at brugeren med størst mulig sandsynlighed møder dit brand og dit budskab online.

For at få størst udbytte af din virksomheds søgemaskinemarkedsføring er det en god idé at investere i assistance fra en certificeret Google AdWords-partner til opsætning. Tag en uforpligtende snak med vores Digital Advisor Mikkel Gudiksen omkring mulighederne.

Hvad er søgemaskinemarkedsføring (SEM)?
Søgemaskinemarkedsføring (SEM) er betalt trafik på f.eks. Google eller Bing, og sker gennem en ‘auktion’ baseret på folks søgeforespørgsler (ord og sætninger), hvor bedste Quality Score og højestbydende får vist sin annonce øverst.

Når en person foretager en Google-søgning, kan din annonce blive vist øverst eller nederst på Googles resultatside eller på andre websites, der benytter Googles søgemaskine. Din placering her afhænger af, hvor relevant og nyttig dit indhold er i forhold til, hvad brugeren søger efter, dit bud på udvalgte keywords, og dit websites kvalitet set med Googles øjne.

Det kan være en fordel at benytte betalt annoncering som f.eks. Google AdWords, hvis du ønsker at målrette din annoncering og hermed opnå mere specifik trafik og en højere konverteringsrate. For at finde ud hvad netop din målgruppe søger efter, udfører vi en keyword-analyse.

En anden fordel ved at anvende SEM i din markedsføring er, at du har komplet kontrol over dit marketingbudget, og at du selv kan måle på din indsats og dit konkrete udbytte heraf.

Annoncetyper
Annoncerne kan blive vist over eller under søgeresultater på Google Søgning. De kan også blive vist ved siden af, over eller under søgeresultaterne på Google Play, Google Shopping og Google Maps, inklusive i Maps-app’en. Google Display-annoncer er almindelige bannerannoncer, som vises på en af de mange sites, som Google tilbyder i sin annonceringspakke. Her kan dine tekst-, billed- og videoannoncer blive vist.

  • Opkaldsudvidelse: Her kan du tilføje et telefonnummer, så det bliver vist under den pågældende annonce. Hermed kan brugerne ringe din virksomhed op direkte, hvis annoncen vises på en mobilenhed.
  • Infoudvidelse: Du har også mulighed for at tilføje infoudvidelser under hver annonce. Hver annonceudvidelse kan bestå af op til 25 tegn, der består af forskellige USP’er som “gratis forsendelse”, “levering 1-2 dage” osv.
  • Undersidelinks: Fungerer som en slags ekstra annonce under din annonce og kan lede hen til andre sider på din hjemmeside.

 

Google Analytics
5 certificerede Sunrise medarbejdere

Søgeannoncering
2 certificerede Sunrise medarbejdere

Displayannoncering
3 certificerede Sunrise medarbejdere

SEM hos Sunrise
Sunrise besidder stærke kompetencer inden for hele Google-universet, og har over flere år udviklet en robust erfaring inden for både SEO og SEM.

Vores Google-certificerede Digital Advisor Mikkel Gudiksen har gennem mange års erfaring udviklet skarpe færdigheder inden for Googles univers, og ligger derfor inde med et hav af gode råd til online-marketing.

Måske der er noget andet, vi kan hjælpe med? Du kan se alle vores kompetencer lige her.

Mikkel Gudiksen
Traffic and Performance Producer

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.