Hvad er Google AdWords og hvordan kan det bidrage til at skabe trafik til dit website?

Hos Sunrise ser vi search som en trafikskabende digital kilde, og et led i brandets kommunikation. Vi mener, at en virksomheds tilstedeværelse på søgemaskinerne skal ses som en del af den overordnede kommunikationsstrategi.

For at få det størst mulige udbytte af din virksomheds søgemaskinemarkedsføring er det en god idé at investere i assistance fra en certificeret Google AdWords-partner til opsætning.

Hvad er søgemaskinemarkedsføring (SEM)?

Søgemaskinemarkedsføring (SEM) er betalt trafik i Googles univers og sker gennem en ‘auktion’ baseret på folks søgeforespørgsler (ord og sætninger), hvor bedste Quality Score og højestbydende får vist sin annonce øverst.

Når en person foretager en Google-søgning, kan din annonce blive vist øverst eller nederst på Googles resultatside afhængig af, hvor relevant og nyttig den er i forhold til, hvad personen søgte efter, dit bud, og dit websites kvalitet set med Googles øjne.

Det kan være en fordel at benytte betalt annoncering som f.eks. Google AdWords, hvis du ønsker at målrette din annoncering og på den måde opnå mere specifik trafik og en højere konverteringsrate. For at finde ud hvad netop din målgruppe søger efter, udfører vi en keyword-analyse.

Ved at anvende SEM i din markedsføring, kan du hurtigt få klik til din hjemmeside. Du har komplet kontrol over dit marketingbudget, måle på din indsats og dit konkrete udbytte.

Annoncetyper

Annoncerne kan blive vist over eller under søgeresultater på Google Søgning. De kan også blive vist ved siden af, over eller under søgeresultaterne på Google Play, Google Shopping og Google Maps, inklusive i Maps-app’en. Google Display-annoncer er alm. bannerannoncer, som vises på en af de mange sites, som Google tilbyder i sin annonceringspakke. Her kan dine tekst-, billed- og video- annoncer blive vist.

Opkaldsudvidelse: Her kan du tilføje et telefonnummer, så det bliver vist under den pågældende annonce. Hermed kan brugerne ringe din virksomhed op direkte, hvis annoncen vises på en mobilenhed.

Infoudvidelse: Du har også mulighed for at tilføje infoudvidelser under hver annonce. Hver annonceudvidelse kan bestå af op til 25 tegn, der består af forskellige USP’er som “gratis forsendelse”, “levering 1-2 dage” osv.

Undersidelinks: Fungerer som en slags ekstra annonce under din annonce og kan lede hen til andre sider på din hjemmeside.

Google Analytics
5 certificerede Sunrise medarbejdere

Søgeannoncering
3 certificerede Sunrise medarbejdere

Displayannoncering
2 certificerede Sunrise medarbejdere

Sunrise er officiel Google Partner
Find os her

SEM hos Sunrise

Sunrise besidder stærke kompetencer inden for hele Google universet, og har over flere år udviklet en robust erfaring inden for både SEO samt SEM.

Vores Senior Tracking and Performance Manager Tobias Hyldeborg har gennem mange års erfaring med egen SEO-virksomhed og tilhørende SEO-blog udviklet skarpe færdigheder inden for Googles univers. I samspil med Tobias har Sunrise endnu en skarp SEM-profil i Tracking og Performance Producer Mikkel Gudiksen, som med en kandidat i virksomhedskommunikation fra CBS og samtlige Google-certifikater ligger inde med et hav af gode råde til online-marketing.

Tobias Hyldeborg
Senior Traffic and Performance Manager

Mikkel Gudiksen
Traffic and Performance Producer

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.