Redesign af Boxers webshop øger konverteringsraten med 69%

Boxer ønsker at gøre op med TV-udbydernes pakketyrani, hvor vi som kunder føler, at vi betaler for TV-kanaler, vi aldrig ser.

Folk skal selv kunne vælge, hvilke TV-kanaler de vil abonnere på, og hvordan deres TV-setup skal sammensættes. Dette stærke USP er imidlertid kompliceret at sætte i spil, når kunden skal foretage sit køb online. Et enkelt budskab om fuld fleksibilitet betyder nemlig, at kunden i praksis skal præsenteres for rigtig mange valgmuligheder på Boxers webshop – og disse mange muligheder opleves selvsagt komplekst.

Derfor valgte Boxer, i samarbejde med Sunrise, at udvikle en ny webshop. Målsætningen var, at forenkle webshoppens flow, øge den oplevede brugervenlighed og dermed løfte konverteringsraten mærkbart. Inden arbejdet blev påbegyndt, udviklede Sunrise en stærk business case, der definerede klare KPI’er for den nye shop.

På bare 3 måneder blev en ny webshop udviklet og implementeret – inklusiv analyse, brugertests, UX/design og programmering. Et ordresystem blev ligeledes udviklet, således at Boxers salgs- og supportafdeling nemmest muligt kunne håndtere ordrerne.

Resultaterne taler for sig selv

  • En stigning i konverteringsraten på 69 % de første 11 uger
  • Yderligere optimeringer har efterfølgende skabt løft på 15 % i konvertering
  • Et samlet løft af omsætningen de første 11 uger på 46 %
  • Nyt design opnåede en UserScore på 78 % hos Usertribe
  • Bronzemedalje FDIH: Bedste redesign af webshop
  • ROI: Den samlede investering blev tjent ind på under 3 måneder
Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.