Ny kampagne for F24

F24 relanceret på 10 sekunder

Hvad gør man, når kendskabet til mærket er for lavt – i et marked, hvor kunderne har indgroede vaner og lav involvering – når man ikke har budget til at arbejde med en tv-kampagne i traditionel forstand?

Kunden

F24 er Q8s lavprisselskab og har levet lidt i skyggen af moderselskabet. Markedsføringsindsatsen for F24 har de senere år været minimal, og det kan aflæses på kendskabet.

Opgaven

Opgaven til Sunrise var derfor en total relancering, der skulle hæve kendskabet og samtidig øge trafikken og omsætning på stationerne – på kort tid. Budgettet stod imidlertid ikke helt mål med ambitionerne, så der var behov for en opsigtvækkende, kreativ og effektiv løsning.

Løsningen

Det strategiske omdrejningspunkt er en ugentlig promotion. Vi vil vænne danskerne til, at der sker noget nyt og spændende hver uge. Og det der sker, har altid noget med 24 at gøre, så vi kan få slået F24s navn fast.

Det var indlysende rigtigt at gå på tv for at lykkes med opgaven, men der var ikke helt budget til en tv-kampagne i traditionel forstand. Den slags udfordringer er stærkt befordrende for kreativiteten; for det viste sig, at vi egentlig godt kunne afvikle vores promotionbudskab på ti sekunder, hvis vi gik direkte sagen.

F24-standerne er heltene i det nye univers. Alt foregår på stationerne, og ved hjælp af produktionsselskabet Frames fremragende 3D-arbejde har de smarte standere fået ekstra personlighed.

Der er ikke den store forskel mellem lavprisselskaberne. Forbrugerne opfatter nogle selskaber som billigere end andre – men reelt er det same-same. Det viste sig imidlertid, at F24s standere er langt mere avancerede og smarte end konkurrenternes. De kan afspille film og lyd, scanne kuponer og genkende kundekort, og det giver nogle nye muligheder.

Konceptet lever derfor også videre på de fysiske F24-stationer. Her spiller standerne bip-bip spil med sig selv, når der ikke er kunder. De har venlige øjne og taler høfligt til kunderne. Mens du tanker, fortæller de om ugens gode tilbud, og hvad du skal gøre for at lege med.

Film 1:

Film 2:

Vil du høre mere om processen, så kontakt Simon Hertz på sh@sunrise.dk eller ring på 22 70 77 10.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her