Har du øje for Kina og de kinesiske turister?

Vi har samlet 10 spørgsmål, du bør overveje, inden du udarbejder en marketingstrategi målrettet de kinesiske turister.

Er dit brand relevant for den kinesiske forbruger? Hvis du kan svare ja til dette, så er potentialet stort. De kinesiske forbrugere er en købestærk gruppe, som især efterspørger internationale og nordiske brands. Men hvordan skabes en Kina-strategi, som har effekt? Det kan være både større og mindre initiativer, som kan gøre en forskel. Her er de 10 værdifulde take-outs fra vores Morning Session.

1. Forstår du den kinesiske forbruger? Hvem er de, hvad vil de og hvilke produkter og oplevelser søger de?

2. Er du opmærksom på, hvordan dine produkter og dit brand kan hjælpe kinesere med at positionere sig over for deres ligesindede?

3. Ved du, hvor og hvordan du skal fange kineserne, så de kommer ind i din butik?

4. Hvordan kan du yde ekstra service for de kinesiske turister?

5. Er dit website optimeret til de kinesiske turister?

6. Kan du gøre købstransaktionen nemmere?

7. Hvad er de rette social media-platforme for dit brand og produkter i kinesisk kontekst?

8. Tiltrækker og engagerer dit online content de kinesiske turister?

9. QR-koder er afgørende. Hvordan kan du bruge QR-koder til din fordel?

10. Hvor meget bør dit brand tilpasse sig de kinesiske turister?

Til vores Morning Session om den kinesiske forbruger havde vi besøg af Kina- og Social Media ekspert Casper Wichmann. Du kan downloade hele hans præsentation her:

Sunrise Morning Session – Markedsføring målrettet Kina

Vil du høre mere?
Kontakt direktør og partner Simon Hertz på 22 707 710 eller sh@sunrise.dk

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Fedt, Tak!