Internationalt guld til Sunrise for Gestus-design

Gestus design vinder internationalt guld

På verdens største awardshow for emballagedesign, The Vertex Awards, har Sunrise og Dagrofa netop modtaget guld for designet af Gestus, Dagrofas nye private label-serie. Designet er skabt af Sunrise, der også har hjulpet med strategi, markedsføring, bruger- og kundeinvolvering og social media.

Juryen til The Vertex Awards – verdens største prisuddeling for design og re-design af emballage – var på ekstraarbejde, da de fordelte guld-, sølv- og bronze-statuetterne for nylig. Et rekordstort antal, nemlig mere end 250 forskellige designs fra 21 lande og 55 leverandører, havde lagt billet ind på hædersbevisningerne i år, og juryen, der består af 16 designeksperter fra hele verden, beretter om et ekstraordinært højt og overbevisende niveau fra alle verdens hjørner.

Guld
Gestus vandt guld for bedste design i kategorien ’New Brand’ foran leverandører fra 20 andre lande, heriblandt USA, England, Kina, Spanien, Holland, Portugal, Singapore og Italien – noget af et skulderklap, da juryen ikke ’kun’ forholder sig til designet, men også til kreativitet, marketability og innovation.

Fornem start
Ambitionen om at udbrede ’passionen for den gode hverdagsmad’ er altså kommet fornemt fra start. Gestus, der bliver skabt i samarbejde med danskerne, blev introduceret i november 2014 i alle Dagrofas egne butikker – men siden er produkterne også set på hylderne i f.eks. Mad & Vin i Magasin.

“Fra start har vi haft ambitioner om at udvikle noget, der ville sætte nye standarder for måden at tænke private label-design og emballage på. Heldigvis har alle involverede haft samme ambition, og derfor er det lykkedes at udvikle det unikke udtryk, som Gestus har. Det er tilfredsstillende, når traditionelle rammer brydes, og nytænkning og mod går op i en højere enhed. Og det er svært at være andet end stolt, når varerne så flytter sig i kæderne og både købmænd og forbrugere er tilfredse. Og så at blive belønnet med en guldmedalje oven i hatten”, siger Simon Hertz, partner og direktør på Sunrise.

Filosofien om, at gode hverdagsvarer til helt almindelig hverdagspriser hverken behøver at se billige ud eller være af lav kvalitet, må i den grad siges at være lykkedes.

Vil du høre mere?
Ring eller skriv til kontaktchef Henrik Lenz / 20 25 30 39 eller til Simon Hertz / 22 70 77 10

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her