Børnecancerfonden

Et vigtigt og rørende budskab får international opmærksomhed

Børnecancerfondens rørende kampagnefilm, Der er mange måder at hjælpe på, får international anerkendelse hos bl.a. Lürzers Achive og WeLoveAd.

Toogtyve år med bemærkelsesværdige resultater
Hvert år rammes 200 danske børn af kræft. Børnecancerfonden finansierer forskning og hjælper familierne i den svære tid. Det har Børnecancerfonden gjort i 22 år — og med bemærkelsesværdige resultater. Dengang overlevede godt halvdelen af børnene — i dag overlever 4 ud af 5.

”Vi vil rigtig gerne gøre det endnu bedre” siger Børnecancerfondens direktør Marianne Benzon Nielsen og tilføjer, at når et barn rammes af kræft, så har det meget store konsekvenser — ikke kun for barnet men også for familien. Derfor hjælper vi også familierne med forkælelseslegater, oplevelser, informationsmaterialer og psykosocial støtte, ligesom vi over en bred front støtter læger og sygeplejersker”

Jeppe Bo Ebstrup, partner hos Sunrise, som står bag Børnecancerfonden-kampagne fortæller, at ambitionen med kampagnen naturligvis var at skabe kendskab til Børnecancerfondens store arbejde, men samtidig give modtagerne lyst til at hjælpe til, for uden private bidrag kan fonden ikke arbejde. Siden 1995 har Børnecancerfonden uddelt over 200 mio. kr. alene til forskning. Kun 4 % af de indsamlede midler bruges på administration.

Omfattende SoMe-indsats med film som omdrejningspunkt
Kickstarteren til kampagnen var en utrolig rørende film, som fortæller historien om, hvordan storbror gi’r sit enestående bidrag til, at lillesøster skal føle sig velkommen hjem efter endt kemo-behandling på hospitalet.

Filmen har været fulgt op af en omfattende kampagne på sociale medier, som fortæller om Børnecancerfondens arbejde og om, hvordan netop du kan hjælpe.

Filmen er blevet til med velvillig bistand fra produktionsselskabet U Itch I Scratch. Den oscarpræmierede Laurits Munch Petersen har instrueret, og 6-årige Eline Lundvig Hauge-Nielsen, som er i behandling for akut leukæmi, spiller rollen som den hjemkomne lillesøster. Børnecancerfondens sponsor transport- og logistikvirksomheden DSV har også bidraget økonomisk til kampagnen.

International anerkendelse
Flere udenlandske branchesites har allerede noteret sig den rørende historie fra Børnecancerfonden og Sunrise.

Blandt andre kan nævnes WeLoveAd, hvor kampagnefilmen har fundet vej til top 5-listen over mest viste reklamer, og Lürzer’s Archive, der i deres seks årlige publiceringer anerkender det mest markante reklamearbejde fra hele verden.

Her er ”Der er mange måder at hjælpe på” med i den sidste udgivelse i 2017, ligesom den nu indgår i magasinets arkiv som en hyldest til dansk reklamefilm.

Vil du høre mere?
Ring eller skriv til partner Jeppe Bo Ebstrup på mobil 26 37 33 39 eller mail jbe@sunrise.dk

Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.