Kunde

egetæpper

Udfordring

At øge præferencen for egetæpper på det europæiske marked

Nyt corporate branding-koncept baner vejen for egetæpper på det europæiske marked

Som en del af en større vækststrategi ønskede tæppeproducenten ege at erobre markante markedsandele på det europæiske marked – samtidig med at kerneværdierne design, kvalitet og respekt blev udtrykt i et involverende corporate branding-koncept.

Research og test på tværs af markeder
For at imødekomme ambitioner og mål tog vi udgangspunkt i en hypoteseorienteret proces, hvor vi på baggrund af grundig markedsresearch og en lang række indsigter udviklede et antal konceptfortolkninger, som vi herefter testede både eksternt og internt på tværs af England, Frankrig, Tyskland, Sverige og Danmark. Herefter udviklede vi et bæredygtigt corporate branding koncept, som alle interessenter bakkede op om: The Urge to Explore Space.

Innovative og trendsættende løsninger
The Urge to Explore Space tager afsæt i det fysiske rum og dets mange aspekter. Med udgangspunkt i kreative værktøjer fra især geometriens verden – dimensioner, form, spejl og lys/skygge – understreger konceptet menneskets evige behov for at udforske og skubbe til grænserne indenfor rummets fire vægge. Ved aktivt at benytte disse greb i alle kampagner, drager det beskuerne med ind i universet og giver dem lyst til at gå på opdagelse i det. Samtidig konsoliderer det ege som trendsetter og markedsleder inden for B2B-tæppeløsninger, og viser netop deres evne til at skabe innovative og trendsættende tæppeløsninger.

The Kaleidoscope – første europæiske kampagne
I branding-konceptets og kerneværdiernes ånd og for at involvere beskueren dublerede og kvadrerede vi eges egne produktbilleder. Den kalejdoskopiske effekt, det gav, åbnede et helt nyt univers, som var i tråd med vores geometriske perspektiv, som skabte fascinerende rum, der konstant forbløffede. Suppleret af tag-linen ”The Urge to Explore Space” blev ege cementeret som trendsættende tæppe- og designvirksomhed.

A Shape of an Echo – anden europæiske kampagne
Med Shape of an Echo tog vi beskueren til next level, når det handler om at udforske rummet. Her blev vi inden for originalbilledets ramme og brugte tre nye, visuelle effekter fra det geometriske univers: Deep space, zircon og diamond, som hver især skabte interessante rum, der pirrede nysgerrigheden og fik beskueren til at gå på opdagelse.

Internationalt website, social media-strategi og salgssupport app
Udover konceptudvikling, strategi, analyse og research hjalp vi også ege med et omfattende internationalt websiteprojekt, en international social media-strategi og en intern salgssupport-app, der skulle sikre alignment og aktualitet på tværs af salgsmateriale.

 

Promotionfilm med verdenskendte designere
Senest har vi produceret en række promotionfilm for ege, som omhandler samarbejdet med de verdenskendte designere Tom Dixon og Mr. Christian Lacroix med udgangspunkt i hver deres spektakulære kollektioner.

Læs mere om produktionen med Mr. Christian Lacroix her
Læs mere om produktionen med Tom Dixon her

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

Købstædernes Forsikring

Brandingkampagne tredobler mængden af leads.

Boxer

Boxer Robert scorer branchens højeste ad-wareness.

Seeland

Komplet ny, international platform og identitet.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.