Kunde

danbolig

Udfordring

Øge kendskabsgrad og præference for danbolig

Native Advertising løfter danboligs kendskabsgrad fra 38% til 42%

På blot tre uger blev danboligs kendskabsgrad løftet fra 38% til 42%. Sunrise har i samarbejde med danbolig skabt en ny kampagne funderet i Native Advertising, som inspirerer og opfordrer boligejere til at tage aktiv del i at øge deres boligs værdi.

Alle boligejere drømmer om at få størst muligt udbytte af deres boligsalg, men hvad kan man selv nemt gøre for at sikre det største udbytte? Den opgave har danbolig og Sunrise løst i samarbejde med Bolig Magasinet. En lang række online content – blandt andet tre online content-film og to web advertorials – blev aktiveret over en 3-ugers periode og iscenesat på tværs af Bolig Magasinets og danboligs digitale og sociale medier.

Nemme tips til en rummelig stue

danbolig udfordrer den traditionelle mæglermarkedsføring
Som noget nyt sætter kampagnen fokus på de blødere værdier, som er forbundet med et forestående boligsalg. Ved hjælp af Bolig Magasinets kompetencer guides boligejere med lette indretningstips til stuen, køkkenet og badeværelset – rum som er nøje udvalgte på baggrund af danboligs mange års erfaring med boligsalg, da de om nogen ved, hvilke rum der kan ende med at få indflydelse på salgsprisen.

“Det sponsorerede indhold har haft til formål at tiltrække, involvere og fastholde indretningsinteresserede boligejere, som på sigt skal konverteres til rentable kunderelationer – og kampagnens resultater taler for sig selv”, udtaler Simon Hertz, Direktør og Partner hos Sunrise.

Kampagneresultater efter 3 uger:

  • Øget kendskabsgrad fra 38% til 42%
  • Over 1000 nye nyhedsbrevspermissions
  • Over 100.000 visninger af filmene
  • Øget præference for danbolig fra 24% til 28%

Kilde: YouGov og danbolig a/s

Nemme tips til et indbydende køkken

Også Bolig Magasinet har haft en god oplevelse med kampagnen. Key Account Manager fra Benjamin Media, Anders Edslev udtaler:

“Vi er meget begejstrede for kampagnen – det er én af de bedste cases, vi har oplevet inden for Native Advertising. Vi er i den grad lykkedes med at tilbyde brugeren relevant og brugbart indhold.”

Til stede hvor kunderne er

Med denne kampagne er danbolig til stede helt fra den indledende og mere uforpligtende fase til den konkrete salgsproces og hermed en del af boligejernes voksende boliginteresse.

Kommerciel chef Anne Mette Koch fra danbolig udtaler:

Vi kan virkelig mærke, hvordan det har haft positiv effekt at være til stede gennem alle købets faser. Det giver nogle helt nye nuancer til både kunderne og til os.

Og fortsætter:

“Vi ønsker at være til stede, der hvor kunderne er. Vi er overbeviste om, at den digitale tilstedeværelse er afgørende for vores kendskabsgrad, og at Native Advertising er fremtidens værktøj til at løfte vores målgruppepræference.”

Se udpluk af materiale her:

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Skriv til os, så kontakter vi dig.

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.