Kunde

Dagrofa

Udfordring

Udvikling af et gennemgribende private label

Liv og glade hverdage med Gestus

Dagrofa kom med en udfordring til os: ”Vi ønsker at øge vores salg af private label-varer, og vi ønsker at styrke hele vores private label-tilstedeværelse – på tværs af alle kæder i koncernen”.

Analyse – med konsekvenser
Første step i den omfattende opgave var en grundig analyse. Vores anbefaling til Dagrofa blev, at de skulle rydde op i deres private label-serier, udfase de mindre rentable og introducere et helt nyt cross category-mærke – med en helt ny profil.

Strategi og test
Derfor udviklede vi forskellige, strategiske retninger, som vi testede og analyserede. Indsigten brugte vi til yderligere definition af brandposition, navn og kreativt koncept. Gestus – med payoff’et Liv og glade hverdage stod tilbage som det stærkeste og mest bæredygtige koncept.

Lanceret som mærkevare
En af hovedingredienserne i strategien var food appeal på samtlige parametre. Vi brød rammerne ved at lancere og markedsføre Gestus som en mærkevare i stedet for bare endnu et private label i mængden – som understregede passionen for kvalitet og god hverdagsmad. Det bekræftede Gestus-filosofien om, at varer til lave priser hverken behøver se billige ud eller være dårlig kvalitet. Tværtimod.

Fra design til social media-strategi og intern forankring
Vi udviklede desuden et emballagedesignkoncept på tværs af alle food-kategorier for over 200 varenumre, ligesom vi udviklede, planlagde og implementerede et go-to-market-koncept på tværs af medier med særlig fokus på brugerinvolvering. Vi både udviklede en social media-strategi og sikrede den interne forankring hos Dagrofa.

Guld
Gestus har allerede fået en fremtrædende position i alle Dagrofas kæder – og emballagen har vundet guld ved The Vertex Award

Kan vi hjælpe dig?

Ønsker du uforpligtende sparring til en konkret problemstilling? Vil du høre mere om vores måde at arbejde på – eller vil du høre mere om en konkret case?

Skriv til os, så kontakter vi dig.

Portrætbillede af Simon Hertz

Direktør og ejer

Simon Hertz

Tlf.: 22 707 710

Mail: sh@sunrise.dk

Lignende cases

BurgerKing

Nyt filmkoncept – skræddersyet til Skandinavien.

BioTex

50 års jubilæum for hele Danmarks vaskemiddel nr. 1.

F24

Lavpriskoncept vinder AEA.

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.