B2B-virksomhederne udnytter ikke deres store social media-potentiale

Mennesker – og ikke virksomheder – er omdrejningspunktet for al god B2B-markedsføring. Vi har samlet seks konkrete retningslinjer, du bør have for øje, når du arbejder med B2B-content på de sociale medier.

Adfærden blandt B2B-beslutningstagere har ændret sig i takt med de sociale mediers udvikling. Her har især Facebook vundet større indpas blandt business decision makers, som globalt set er mere engagerede på Facebook sammenlignet med den generelle Facebookbruger. Dette skift har givet B2B-virksomheder nye muligheder, men denne indtræden på sociale dialogmedier betyder også, at B2B-virksomhederne må ændre mindset, når de kommunikerer og markedsfører sig mod B2B-beslutningstagere og influenter. For når B2B-virksomhederne åbner op for de sociale mediers muligheder, går vi i dialog med mennesker og ikke virksomheder. Så sig farvel til B2B i traditionel forstand og personliggør din markedsføring og kommunikation i et nyt human to human-perspektiv:

1.  Anvend direkte sprogbrug
– skriv altid direkte til modtagere i en personlig tone of voice med anvendelse af ”du”, ”dig” og ”jeres”

2. Engager brugerne i dit indhold med åbne spørgsmål
– giv plads til den gode debat

3. Lyt til brugerne og gå ind i dialogen
– skab nyt indhold på baggrund af brugernes svar. Deres svar kan højne relevansen af indholdet

4. Svar altid med en personlig afsender
– brugerne ønsker at være i dialog med en person

5. Sekundære målgrupper har indvirkning på beslutningsprocessen
– skab varieret indhold, som også inddrager dine sekundære målgrupper

6. Tal ikke kun om dit produkt
– fokuser på indhold, som tilføjer dit brand eller produkt merværdi

Vil du høre mere?
Kontakt direktør og partner Simon Hertz på 22 707 710 eller sh@sunrise.dk

Portrætbillede af Simon Hertz

CEO & Co-owner

Simon Hertz

Tlf.: +45 22 70 77 10

Mail: sh@sunrise.dk

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.