Brandingkampagne tredobler trafik og kundehenvendelser til Købstædernes Forsikring

Strategisk nytænkning og en stærk brandingkampagne har på blot en måned tredoblet trafik til site og antal interesserede kundehenvendelser for Købstædernes Forsikring.

Danmarks ældste, men blandt de mindste
Købstædernes Forsikring er Danmarks ældste men samtidig også et af landets mindste forsikringsselskaber. Som tidligere nicheselskab med brandforsikring som speciale har størrelse og kendskab sin logiske forklaring. Gennem de sidste 15 år er produktpaletten imidlertid udvidet betydeligt med flere unikke dækninger og målet er at differentiere sig på Danmarks bedste kundeoplevelse og -service. Samtidig har Købstæderne et særdeles sympatisk afsæt i 100% kundeejet og demokratisk styret. Derfor rækker ambitionerne også til mere end et af Danmarks mindste og mindst kendte forsikringsselskaber.

Et omfattende strategiarbejde blev iværksat. Udgangspunkt: Glade kunder, voksende kundetilfredshed og en trustpilotscore baseret på excellent kundeservice samt gode, bedre dækkende forsikringsprodukter til attraktive priser. Alt sammen med afsæt i en sund virksomhedsfilosofi, som i bund og grund handler om, at dit forsikringsselskab skal være din ven – også når uheldet er ude.

Strategien
Strategiarbejdet udmøntede sig i et internt forpligtende kundeløfte: Vi er med dig! Og Sunrise opgave blev herefter at omsætte dette løfte til interessant og involverende forbrugerkommunikation, som kunne skabe kendskab til Købstædernes Forsikring og generere konkrete kundehenvendelser.

Løsningen blev et opgør med branchens traditionelle måde at kommunikere på. Forsikringsmarkedet er udpræget lavinteresse, selskabernes kommunikationsindsats er typisk taktisk funderet og forbrugerne oplever helt grundlæggende ikke, der er nævneværdig forskel selskaberne i mellem.

Derfor valgte vi at dreje budskabet 180 grader og kommunikere ”outside-in”: Hvordan skal MIT forsikringsselskab være? Hvordan skal de kommunikere, og hvad er det for en mavefornemmelse, jeg som potentiel kunde skal sidde tilbage med, når jeg har været i dialog med dem?

Du lever mest, når du bekymrer dig mindst
Kampagnens gennemgående sætning Du lever mest, når du bekymrer dig mindst udtrykker i virkeligheden præcist det liv, de fleste af os søger. Det frie liv uden bekymringer. Om at turde gribe dagen, huskøbet, bilferien, jordomrejsen, jobmulighederne og alle de andre værdifulde ting, som betyder noget for os. Og som Købstædernes Forsikring holder hånden under, så du kan koncentrere dig om at leve livet.

Det er der så kommet en emotionel, empatisk og meget jordnær kommunikation ud af. Se filmen ovenfor eller her– så forstår du med garanti også, hvorfor trafik til hjemmesiden og antallet af potentielle kundehenvendelser er tredoblet allerede i løbet af kampagnens første måned.

Vil du høre mere?
Kontakt Adm. direktør Michael Sølling på mobil 26 23 33 29 eller mail ms@sunrise.dk

Portrætbillede af Michael Sølling

Adm. direktør og ejer

Michael Sølling

Tlf.: 26 23 33 29

Mail: ms@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Fedt, Tak!