Alternativ strategi skal få rygere til at kvitte tobakken

Kræftens Bekæmpelse har bedt Sunrise udvikle en kampagne, der kan lykkes med at rekruttere 5.000 motiverede rygere til at kvitte tobakken via rygestopværktøjet e-kvit. Det er der kommet en overraskende strategi og en bemærkelsesværdig kampagneplatform ud af.

Sunrise gennemførte interviews med rygere for at finde konkrete indsigter omkring kampagnens problemstilling og afprøve forskellige strategiske og kreative greb. Den endelige kampagne er på mange måder et opgør med klassisk rygeafvænningskommunikation, idet vi imødekommer målgruppens følelse af, at rygestop kan være en hård omgang. Til gengæld er der en temmelig håndgribelig gulerod for enden af tunnelen. En heldig person, der har gennemført sit rygestop med e-kvit, vinder en drømmerejse til 50.000 kr.

Kampagnen er primært digitalt funderet. Opmærksomheden skabes gennem forskellige film, som så bakkes op af mere rekrutterende værktøjer i form af displaybannere og ikke mindst aktivering via SoMe.

Du kan se kampagnefilmen her

Vil du høre mere?
Ring eller skriv til partner Jeppe Bo Ebstrup på mobil 26 37 33 39 eller mail jbe@sunrise.dk


Portrætbillede af Jeppe Bo Ebstrup

Kontaktchef og partner

Jeppe Bo Ebstrup

Tlf.: 26 37 33 39

Mail: jbe@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her