Kræftens Bekæmpelse

Alternativ strategi skal få rygere til at kvitte tobakken

Kræftens Bekæmpelse har bedt Sunrise udvikle en kampagne, der kan lykkes med at rekruttere 5.000 motiverede rygere til at kvitte tobakken via rygestopværktøjet e-kvit. Det er der kommet en overraskende strategi og en bemærkelsesværdig kampagneplatform ud af.

Sunrise gennemførte interviews med rygere for at finde konkrete indsigter omkring kampagnens problemstilling og afprøve forskellige strategiske og kreative greb. Den endelige kampagne er på mange måder et opgør med klassisk rygeafvænningskommunikation, idet vi imødekommer målgruppens følelse af, at rygestop kan være en hård omgang. Til gengæld er der en temmelig håndgribelig gulerod for enden af tunnelen. En heldig person, der har gennemført sit rygestop med e-kvit, vinder en drømmerejse til 50.000 kr.

Kampagnen er primært digitalt funderet. Opmærksomheden skabes gennem forskellige film, som så bakkes op af mere rekrutterende værktøjer i form af displaybannere og ikke mindst aktivering via SoMe.

Du kan se kampagnefilmen her

Vil du høre mere?
Ring eller skriv til partner Jeppe Bo Ebstrup på mobil 26 37 33 39 eller mail jbe@sunrise.dk


Privacy Policy at Sunrise

Close

We are aware of how we treat your personal data as well as the use of cookies. We use it to provide the best service for you. Your personal data will only be used to the extent necessary and deleted after use or maximum 6 months. Cookies on this site are primarily used for traffic measurement and optimization of content.
If you use this page, you agree to the use of our privacy policy. Read more about our privacy policy.