75% i reklameerindring på Skat i balancen-kampagnen

På bare 14 dage lykkedes det Sunrise og SKAT at fortælle danskerne hvor god en idé, det er, at vi alle sammen betaler det, vi skal i SKAT. Hverken mere eller mindre. Og at mange derfor – helt automatisk – ville modtage forslag til en ny forskudsopgørelse.

Det er dyrt for samfundet, at mange af os danskere hvert år oplever, at vi skal betale restskat eller have penge tilbage. At skatten med andre ord er i ubalance.

Derfor har SKAT udarbejdet en ny service, som ”automatisk” genererer forslag til nye forskudsopgørelser til alle os, hvis økonomi har ændret sig – uden at vi selv har været inde og rette vores tal i TastSelv på skat.dk.

Sunrise stod for at kommunikere det samfundsøkonomisk vigtige budskab i kampagnen Skat i balance. Fra 4.-18. april rullede vi kampagnen ud på både tv, i biografer, på print, online og i foldere, der bl.a. lå hos Borgerservice og i skattecentre. At budskabet både er læst og forstået, viser målingen af kampagnen. Den performer nemlig over benchmark i forhold til andre SKAT-kampagner:

  • 75% i reklameerindring – klart over benchmark
  • Kampagneopfattelse: Let forståelig, troværdig, langt overvejende interessant og bedre kommunikeret end SKAT normalt gør
  • 75% forstår, at SKAT aktivt ændrer forskudsopgørelser – og langt de fleste er trygge ved processen
  • 53% føler sig godt oplyst, hvilket er flere end ved tidligere SKAT-kampagner

Se filmen her

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her