Over 10.000 likes og en engagement-rate på 1.326 for Avène Danmark

Øg kendskabet til hudplejeserien. Skab relevans for målgruppen. Og øg deres præference for produkterne. Alt sammen for et begrænset budget. Den udfordring får vi af Avène Danmark – og udvikler en bloggerkampagne, der skaber tårnhøj involvering.

Native ads og bloggerstrategi
Avène har et fast defineret målgruppe bestående af stilsikre, ambitiøse, selvforkælende kvinder på 25-40 år. Sådan er det. Og sådan må det gerne fortsætte – men helst med endnu flere købere af samme kaliber.
Efter vores analyse og de indsigter den giver os, anbefaler vi en native ads-, blogger- og ambassadørstrategi. Både for at målrette kommunikationen optimalt, skabe troværdighed omkring indholdet og for at anvende budgettet mest effektivt. Efter yderligere kvantitativ og kvalitativ analyse udvælger vi tre relevante bloggere og går i 1:1-dialog. Herefter indleder vi unikke, individuelle ambassadør- og bloggersamarbejder med Emily Salomon, StoneMuse og WeWonder.

Udvikling af bloggerkits
Omdrejningspunktet for kampagnen er en rejse til Avènes hovedsæde i Frankrig. Vi udvikler også en række kits, som udover produkter fra Avène indeholder relevante elementer, for både bloggerne og deres læsere. For at sikre integreret kommunikation og mest mulig eksponering og omtale, lægger vi desuden en releaseplan for bloggerne på tværs af deres respektive platforme. Dermed kan kampagnen leve længst muligt – som i skrivende stund er over 6 måneder!

Øget efterspørgsel, reach og loyalitet
Målet om at få bloggerne til at endorse Avènes produkter, skabe øget awareness og relevans for målgruppen er i høj grad lykkedes. Bloggernes personlige tilgang til brandet har givet læserne præference for Avène og hjulpet dem med at træffe de rigtige valg om hudpleje.

”Vi er rigtig glade for kampagnen. Sunrises strategi, tilgang og det udviklede materiale er imponerende. Det er de 3 bloggere enige med mig i, og Emily Salomon sagde endda til mig, at det er det mest professionelle, hun nogensinde har oplevet! Vi begynder også at kunne se det på salget. Efterspørgslen stiger og kunderne er blevet ret loyale”, siger produkt & digital manager Susanne Ulldall, Pierre Fabre Dermo-Cosmétique Danmark.

Bloggerstrategien har nu høstet over 10.000 likes og opnået en imponerende engagement-rate på 1.326.

Vil du høre mere?
Kontakt konsulent Frederikke Kjær på 26 16 65 35 eller fk@sunrise.dk

Portrætbillede af Frederikke Kjær

Senior Consultant

Frederikke Kjær

Tlf.: 26 166 535

Mail: fk@sunrise.dk

Kontakt os via Messenger

Sunrise bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.
Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

Stay tuned

Super, tak!
Vi har sendt dig en e-mail med et bekræftelseslink.
For at modtage vores nyhedsbrev skal du tjekke din indbakke og klikke på linket.